Battle ship etap 9

Cześć 🙂 prace pomału zbliżają się ku końcowi, dziś krótki wpis odnośnie kolejnych poprawek z battleship, zapraszam do lektury 🙂

Zmiany możecie zobaczyć na githubie Commits on May 21, 2017.

Zmiany jakie dziś wprowadziłem są może niewielkie, ale znalazłem dość kluczowy błąd w aplikacji. Mianowicie uruchamianie przycisków „ognia”, „ułóż statki” itp uruchamiane na przeglądarce FireFox powodowały redirecta do javascriptowej odpowiedzi w postaci białej strony z napisem false. Zacząłem googlować co jest nie tak, że na FF nie chodzi, a na chromie śmiega. Przyczyną był atrybut active z tagu form. FF miał problem z obsłużeniem tego zdarzenia, aby rozwiązać problem, poszedłem najkrótszą drogą i wyrzuciłem tag form i dodałem button z atrybutem onClick=”JSFunc();” teraz niezależnie czy dochodzi do akcji onClick na FireFoxie czy Google Chrom, aplikacja poprawnie przetwarza dane.
Taki mały błąd, a jak cieszy jego naprawa, teraz mam świadomość, że moja apka już śmiga na AŻ dwóch przeglądarkach :D, zwolenników IE z góry przepraszam, ale nie będę kodować apki pod IE, koniec kropka 🙂

Kolejne zmiany to czysto estetyczne sprawy, takie jak: wyłączyłem rysowanie niebieskich kwadratów które informowały o przestrzeni w której kolejny statek znaleźć się nie może. Wydaję mi się, że taka postać rzeczy jest czytelniejsza na planszy statków.

Nadal męczy mnie temat z dragAndDrop statków, nawet jeżeli nie zdążę z tym do końca konkursu Daj się poznać 2017 to zamierzam kontynuować pracę nad apką. Chce dla samego siebie rozwinąć aplikację do przyzwoitego staniu rzeczy.

Jeżeli chodzi o wygląd strony odrobinę estetyki, to cały czas próbuję, jakoś to wszystko pokolorować, aby wyglądało przyzwoicie, ale niestety moje umiejętności graficzno/estetyczne mocno kuleją pod tym względem, jeżeli chodzi o ten projekt.

Dzięki wielkie za „wysłuchanie” posta 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*