Battle ship etap 5

Commit z dnia Apr 9, 2017

Dziś krótko, dodałem możliwość czyszczenia planszy po zakończeniu gry, bądź w trakcie gry. Oznacza to, że jeżeli pod czas układania statków uznamy, że nie podoba nam się nasze ustawienie to możemy
wyczyścić grę, i na nowo dodać statki. Podobnie działa mechanizm kiedy skończymy grę, gdy zatopimy statki wroga, przyciski do oddania strzału i ustawienia statku blokują się, i jedyny aktywny przycisk to „wyczyść grę” który pozwala na ponowną grę.
Poprawiłem również dwa błędy składniowe wynikające z niechlujstwa, gdy wywoływałem metodę do blokady przycisku podawałem nie poprawną nazwę id przycisku przez co, na consoli były widoczne errory. Problem już ten został rozwiązany i konsola pięknie wygląda bez czerwonych komunikatów.

W aplikacji dodałem również testy jednostkowe do metod, które sprawdzają, czy wszystkie statki zostały zatopione, jeżeli tak to kończymy grę, jeżeli nie to kontynuujemy.

Mam nadzieję, że kolejny wpis będzie już pozwalał na wymianę ognia komputer vs gracz, obecnie tylko gracz może strzelać, a komputer z wyjątkiem losowania statków na początku gry nic innego później nie robi, ale to się zmieni.

Ktoś pomyśli, że zapomniałem wrzucić UML’a ale, że w kodzie dodałem tylko dwie metody, które odpowiadają za liczenie zatopionych statków, to nie ma sensu rysować dla takiej wzmianki. Na pewno będzie obrazek gdy komputer będzie strzelać w nasze statki wtedy będzie kolorowanka na maxa 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*